Motta boardingkortet ditt
Etter innsjekking
Du kan velge hvordan du vil motta boardingkortet ditt etter innsjekking. Dette er de digitale alternativene:
- KLM App
- Min Reise
- E-post
- Sosiale medier (privat melding via Messenger eller WhatsApp)
Utskrevet boardingkort
Hvis du ikke har en mobilenhet eller heller vil ha boardingkortet ditt på papir, kan du ordne dette på flyplassen. For å hente boardingkortet ditt på flyplassen, gå til en selvbetjent automat eller til innsjekkingsskranken. Du kan også skrive ut boardingkortet hjemme.
Har du ikke mottatt et boardingkort?
Hvis vi ennå ikke har sjekket reisedokumentene dine (for eksempel pass eller visum), får du kanskje en innsjekkingsbekreftelse i stedet for et boardingkort. Vi gir deg da boardingkortet ditt på flyplassen. Gå til innsjekkingsskranken på flyplassen for å hente dette.
Vanlige spørsmål
Apple Wallet kan oppdage boardingkortet ditt automatisk. Om ikke, kan du legge det til manuelt fra ePosten din eller trykke på Apple Wallet-alternativet i KLM-appen.
Du kan skrive ut boardingkortet ditt hjemme, etter å ha sjekket inn online. Eller du kan ta turen til flyplassen og skrive ut boardingkortet ved en billettautomat eller innsjekkingsskranke.
Du kan få boardingkortet ditt i den mobile KLM-appen, eller laste det ned til telefonen din fra Min Reise, ePost eller sosiale medier.
Boardingkortet ditt er en bekreftelse på at du har plass på flyet. Det gir deg viktig informasjon: gate- og setenummeret ditt, og når flyet går ombord. Du trenger et boardingkort for å få stige ombord i flyet.
Du mottar boardingkortet automatisk etter innsjekking. Du kan sjekke inn online eller på flyplassen. Etter fullført innsjekking kan du velge hvordan du vil motta boardingkortet ditt som et digitalt dokument eller eBillett:
- I KLM-appen
- I Min Reise
- Via ePost
- Via privat melding på sosiale medier (Messenger eller WhatsApp)
Nei. Alle de digitale versjonene er helt gyldige.