Betalingsmåter
Secure and confidential payment
When you pay on KLM.com, your payment details are encrypted and sent via a secure connection. The encryption of information transmitted online depends on the browser used and meets the highest standards.
Some transactions are processed through our payment partners, Worldline and Adyen. They process online payments and payment information on our behalf. Your payment details are only sent to Worldline or Adyen via a secure connection. Your data are never disclosed or forwarded to third parties or used for commercial purposes.
Tilgjengelige betalingsmåter
Vi tilbyr ulike betalingsmåter, avhengig av landet ditt og tidspunktet for bestillingen din. Avhengig av betalingsmåten du velger, kan du i noen land bli belastet et gebyr.
Når du bestiller billetten din via KLM.com, godtar vi betaling med kredittkortene MasterCard, VISA og American Express. Avhengig av landet der du bestiller, kan du også bruke kortene Diners Club, Discover, JCB (Japan Credit Bureau) eller UATP/Airplus. Merk: ekstragebyr for kredittkort kan bli lagt til.
What is 3D Secure payment?
Card owner authentication 3DS is a feature that protects your online transactions. When you make a purchase on our website or app, you may be prompted to authenticate using the method provided by your bank. This authentication verifies that you are the rightful owner of the payment card being used and helps prevent unauthorised transactions. In short, it ensures that your online shopping experience is safe and secure.
Reservert beløp
I løpet av noen få dager etter billettbestillingen, vil bankkontoen din bli belastet med beløpet som trengs for å dekke kjøpet ditt. Banken reserverer dette beløpet til vi har fullført betalingen, og kontoen blir deretter offisielt belastet. Dette kan ta opp til 30 dager.
Når du kjøper flere billetter samtidig i én transaksjon, hender det at noen banker feilaktig reserverer beløpet to ganger: én gang for totalbeløpet og én gang per individuelle billett. Dessverre ligger denne prosedyren utenfor vår kontroll. Vi anbefaler deg å kontakte banken din for å be om at det reserverte beløpet frigis.
Med en E-Wallet kan du kombinere forskjellige betalingsalternativer, som kredittkort og bankkonto. Du kan bruke følgende E-Wallets:
- PayPal: godtas på KLM.com i ca. 40 land (ikke mulig med American Express-kort)
- Apple Pay: akseptert i KLM-appen i enkelte land
- Google Pay: akseptert i KLM-appen i enkelte land
- WeChat Pay: akseptert kun i Kina
- Alipay: akseptert i Kina og Hongkong (kun lokale kreditt- og betalingskort)
Pass på at du kan betale hele totalbeløpet med din E-Wallet. Noen E-Wallets har en beløpsgrense på hvor mye du kan betale per kjøp. Så snart leverandøren av din E-Wallet informerer oss om at betalingen er utført, vil du motta e-billetten din via e-post. Denne prosessen tar vanligvis under én time.
Nettbanktjenester, også kalt «Real Time Online Banking» (RTOB), gir deg muligheten til å betale via iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly eller Sofort. Betaling med RTOB er gratis når du bestiller via KLM.com. Du kan benytte denne betalingsmåten inntil to timer før avgang.
Etter at du har valgt flyvningen din, velger du nettbetalingsmetoden som gjelder for landet ditt. Når banken informerer oss om at betalingen er utført, vil du motta e-billetten din via e-post. I de fleste land tar denne prosessen normalt under én time.
Når du bruker nettbank, betaler du via partnerne våre Worldline ePayments eller Adyen.
I de fleste tilfeller, hvis det er minst 10-14 dager fra bestilling til avreise, kan du betale med bankoverføring.
Dersom du velger å betale med bankoverføring, må du fylle ut en rekke opplysninger. Alle opplysninger blir naturligvis behandlet konfidensielt. Når reservasjonen er fullført mottar du en betalingsreferanse, en kode med 12 tall. Denne koden blir brukt til å finne riktig bestilling for betalingen som overføres. Derfor er det svært viktig at du oppgir riktig kode når du foretar overføringen.
Du kan overføre pengene fra bankkontoen din straks du har mottatt betalingsreferansen. Dette kan du gjøre via nettbank, et overføringsystem, eller ved kontantbetaling i banken. Sørg for du fullfører betalingen innen 48 timer etter at bestillingen er gjennomført.
Ved bankoverføring kan det hende at banken din krever et overføringsgebyr. Ved internasjonale overføringer, blir du i tillegg til billettprisen alltid belastet et «over grensen-gebyr». Kontakt banken for ytterligere informasjon.
Dersom vi ikke mottar hele totalbeløpet, kan utstedelsen av billettene bli forsinket. Når totalbeløpet er mottatt, får du tilsendt en e-billett via ePost. Det kan ta opptil fem virkedager etter betaling før du mottar eBilletten(e).
Ved bruk av bankoverføring skjer betalingen vanligvis via vår partner Worldline ePayments. I noen land må du overføre pengene direkte til oss: Aruba, Bonaire, Chile, Curaçao, Egypt, Ecuador, Filippinene, Ghana, Indonesia, Iran, Kenya, Kina, Korea, Oman, Peru, Rwanda, Saudi Arabia, Saint Martin, Surinam, Tanzania, Thailand, Uganda og Zambia. Betalingen er uansett trygg.
Det er ikke mulig å betale for forsikring via bankoverføring.
Payment instructions
While making your booking, we provide you with the bank information needed to process your bank transfer, including the IBAN and BIC codes for the receiving bank account. You must pay according to the instructions in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time.
You can transfer the money from your bank account using online banking, a transfer form, or a cash transaction at your bank. Depending on your country, please indicate the reference number (12-digit code located on the payment confirmation page and in the confirmation e-mail) or the booking code in the payment instructions. This information helps us link the payment to your booking. As soon as we receive your full payment, we will e-mail your ticket within 5 business days.
Your bank may charge a transfer fee when using bank transfers. You are always charged a "cross border transfer" fee on top of the ticket price for international transfers. Please contact your bank for more information concerning (the amount) of these fees.
If you want to pay at the Ticket Office, please bring the booking confirmation or booking code you received by e-mail. You must pay according to the instructions given in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time. Please note that a booking fee and a payment surcharge may apply.
Some airport or city ticket offices no longer accept cash. Please ensure you can pay with an internationally accepted credit or debit card.
You can redeem 1 or more vouchers issued by KLM and Air France to pay online for (part of) your booking. Any remaining voucher value will be credited to a new voucher.
- Vouchers are non-transferable and must be used for the passenger whose name is stated on the original voucher.
- You can redeem a voucher in My Trip to buy extra options, such as a more comfortable seat type, after booking your ticket.
- We accept vouchers issued by KLM and Air France.
- You can redeem a voucher issued in another currency than used for your booking.
- Each passenger may use up to 2 vouchers per booking with a limit of 3 vouchers per booking.
- A voucher is valid for 12 months from the date of issue.
Pay in another currency
We always display our prices in one currency. However, in many countries, you can choose another currency when paying with various debit and credit cards and PayPal.
- When converting the local price to your preferred payment currency, we use an exchange rate that includes a market-based foreign exchange margin. We always aim to keep this margin lower than the margin your credit or debit card issuing bank would have included had they converted the currency. However, KLM cannot be held liable for any differences in these rates.
- Suppose the payment currency you selected differs from the currency billed on your credit or debit card statement. In that case, the bank issuing the card will convert the transaction using their rate. KLM cannot be held liable for this conversion.
- If your credit or debit card account was issued in another country, the card issuing institution may add an ‘overseas charges’ or ‘cross-border charges’ fee. This depends on the country and bank. These fees are unrelated to exchange rates. Your bank may charge this fee regardless of the currency you select for payment at KLM. This is subject to the agreement between the bank and the cardholder. Consequently, KLM cannot be held liable for these fees.