Forsinket bagasje
Rapporter forsinket bagasje
Finner du ikke bagasjen din etter ankomst? Rapporter alltid dette online innen 48 timer etter ankomst. Du kan også rapportere savnet bagasje ved bagasjeskranken før du forlater flyplassen. Etter at du har rapportert, vil du alltid motta en såkalt Property Irregularity Report (PIR) med et filreferanse-nummer. Med dette nummeret kan du holde oversikt med statusen for rapporteringen.
Når den forsinkede bagasjen din har ankommet flyplassen, kontakter leveringstjenesten deg. Etter å ha mottatt din bekreftelse angående planlagt leveringstid, vil bagasjen bli levert.
Rapportere forsinket bagasje på flyplassen
Merk at du for øyeblikket ikke kan rapportere den manglende bagasjen din på nettet hvis du har ankomst til: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, London City, London Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton eller Teesside.
Hvis du ankommer et av disse reisemålene, vennligst gå til bagasjeskranken på flyplassen for å rapportere den manglende bagasjen din. Heldigvis kan vi i 90 % av tilfellene lokalisere bagasjen din innen 3 dager!
Sporing av forsinket eller tapt bagasje
Har du allerede rapportert om din forsinkede bagasje? Fra 24 timer etter at du har avgitt erklæring, kan du sjekke status i bagasjesporingssystemet ved hjelp av etternavn og filreferanse-nummer.
Har du opphold på flere reisemål på reisen din? Du kan bytte midlertidig adresse i bagasjesporingssystemet.
Hvis vi ikke har funnet bagasjen din innen 21 dager, vennligst kontakt KLMs kundekontaktsenter. Vi forklarer de neste trinnene, for eksempel å sende inn et krav.
Vanlige spørsmål
Finner du ikke bagasjen din etter ankomst? Du kan rapportere tapt bagasje på flyplassen ved bagasjeskranken før du forlater flyplassen. I de fleste tilfeller kan du også rapportere det online. Vennligst gjør det innen 48 timer etter ankomst.
Når du har sendt inn rapporten, får du et referansenummer du kan bruke til å spore statusen i saken din. Heldigvis er det meste av bagasjen funnet innen 3 dager!
In almost all cases (except the UK), you can report your delayed baggage online within 48 hours of arrival. Please have your booking code at hand. When filling in the form, you will read how to proceed next.
If this report does not work online, you can also see an agent upon arrival at the airport or call the KLM Customer Contact Centre.
Du kan finne statusen til bagasjen din via sporingsinformasjonen vår på nett. Ha referansenummeret og etternavnet du brukte under registreringen av din forsinkede bagasje tilgjengelig.
Hvis vi ikke har klart å finne bagasjen din etter 21 dager ber vi deg vennligst kontakte oss for å oppgi av de neste stegene.
Vi har ikke noe fast beløp. Hvis vi ikke har funnet bagasjen din innen 21 dager, ber vi deg vennligst kontakte KLMs kundekontaktsenter. Vi vil gå gjennom de neste stegene med deg.
I tilfelle leveringen av bagasjen din blir forsinket, vil rimelige utgifter til nødvendige såkalte første behov bli refundert. Ta vare på kjøpskvitteringene.
Ja, du kan endre leveringsadressen på nett. Ha referansenummeret og etternavnet du brukte under registreringen av din forsinkede bagasje tilgjengelig. For å sikre at riktig informasjon brukes til å levere bagasjen din, ber vi deg om å varsle oss så raskt som mulig.
Mesteparten av forsinket bagasje er funnet innen 3 dager! Når vi har funnet bagasjen din, kontakter vi deg for å avtale levering.
Når du rapporterte den forsinkede bagasjen din, kunne du velge flere alternativer for retur. Hvis du har valgt «henting fra flyplassen» og mottatt melding om at bagasjen har ankommet, kan du komme til flyplassen for å hente den. Det ikke nyttig å komme til flyplassen før du mottar denne meldingen.
Selv om bagasjen din er utstyrt med en sporingsenhet, som AirTag eller SmartTag, ber vi deg om ikke å komme til flyplassen.
Sporingsenheten kan gi informasjon om hvor bagasjen din befinner seg, men er ikke knyttet til systemene våre. På grunn av interne prosesser og tollprosedyrer kan det ta litt tid før bagasjen din blir tilgjengelig for levering eller henting, avhengig av flyplassens alternativer.
Du vil motta et varsel når bagasjen din er klar for henting eller levering. Ikke glem å aktivere tapt modus på sporingsenheten og oppdatere kontaktopplysningene dine. Dette vil hjelpe oss å nå deg raskt om nødvendig.
Hvis denne rapporten ikke fungerer på nett, kan du også gå til skranken i bagasjehallen ved ankomst på flyplassen eller kontakte KLMs kundekontaktsenter.