Kompensasjon for bagasjen din

Selv om vi gjør alt vi kan for å unngå det, går bagasjen noen ganger tapt, blir forsinket eller skadet. Hvis dette skjer, kan vi tilby deg flere refusjons- eller kompensasjonalternativer.

Forsinket bagasje

Måtte du kjøpe ekstra varer på reisemålet ditt, for eksempel klær og toalettsaker, fordi den innsjekkede bagasjen din ble forsinket? Rapporter dette til oss innen 21 dager fra dagen bagasjen ble levert til deg. Sørg for å beholde kvitteringene på varene du har kjøpt, og send oss ​​en kopi for å be om kompensasjon for disse utgiftene. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Tapt bagasje

Noe du håper å aldri oppleve: bagasjen din går tapt. Ta kontakt med oss ​​hvis du ikke fikk kofferten tilbake innen 21 dager etter ankomst. Vi kan løse dette sammen. Vær oppmerksom på at et av svarene kan være at vi anbefaler å kontakte forsikringsselskapet ditt. De fleste forsikringer dekker tap basert på eiendelens verdi.

Les mer om KLMs ansvar

Skadet bagasje

Dessverre blir bagasjen din noen ganger skadet under transporten. Regelmessig håndtering av bagasjen din kan etterlate riper, merker, mindre bulker og andre tegn på bruk. Vi ikke holdes ansvarlige for disse mindre skadene. Er bagasjen din skadet mer alvorlig? Vennligst rapporter dette til bagasjeskranken på flyplassen så snart som mulig. En rapport vil bli generert for å lette kompensasjonskravet ditt. Du vil også motta informasjon om verkstedet, hvis det er aktuelt.

Oppdaget du skaden etter at du forlot flyplassen? Rapporter dette innen syv dager etter ankomst. Det kan du gjøre ved å bruke lenken under, hvor du både kan melde skaden og be om kompensasjon.