Refusjon for ekstra alternativer
Slik ber du om refusjon
Du kan enkelt be om refusjon av de ekstra alternativene dine via vårt online refusjonssystem. Dette systemet sjekker om du er kvalifisert for en refusjon. Du kan også ringe oss, men vær oppmerksom på at det kan bli belastet et gebyr.
Det vil ta omtrent 7 dager å behandle forespørselen din.
Bestilte du ikke via KLM?
Hvis du har bestilt via et reisebyrå, kan du dessverre ikke bruke vårt online refusjonssystem. Vi anbefaler at du først kontakter reisebyrået ditt, ettersom de har all nødvendig informasjon for å ordne refusjonen din. Du finner kontaktopplysningene på nettstedet deres. Du kan også kontakte oss direkte for å ordne refusjonen din, hvis du foretrekker det.
Kvalifikasjon
Sjekk nøye om du er kvalifisert for en refusjon for å unngå skuffelse.
Reservasjon av vanlig sete
Vi refunderer kostnadene for reservasjonen din av et vanlig sete om:
- Du ber om refusjon innen 24 timer etter at du kjøpte alternativet
- KLM-flyvningen din ble annullert
- Flytypen for KLM-flyvningen din har blitt endret
- Du var på en flyvning som ble rammet av en forstyrrelse eller en annullert flyvning som betjenes av KLM eller en SkyTeam-partner og mistet derfor den interkontinentale KLM-flyvning din
- Du ble tildelt et annet sete
- Du reserverte et sete på et fly som betjenes av KLM, men er endret til et fly som ikke betjenes av KLM
Ekstra komfortable seter på Economy Class
Vi refunderer kostnadene for Economy Comfort-setet ditt, sete med ekstra benplass, sete i rekke på 2 eller et sete i frontseksjonen hvis:
- Du ber om refusjon innen 24 timer etter at du kjøpte alternativet
- KLM-flyvningen din ble annullert
- Flytypen for KLM-flyvningen din har blitt endret
- Du var på en flyvning som ble rammet av en forstyrrelse eller en annullert flyvning som betjenes av KLM eller en SkyTeam-partner og mistet derfor den interkontinentale KLM-flyvningen din
- Du endret KLM -flyvningen din, og kjøpte samme setetype på den nye flyvningen
- Du endret KLM-flyvningen din, og den samme setetypen var ikke tilgjengelig på den nye flyvningen
Ekstra bagasje
Du kan be om refusjon innen 24 timer etter at du har kjøpt ekstra bagasje, eller hvis du ble ombooket til en flyving som ikke er betjent av KLM.
À la carte-måltider
Ble flyet ditt annullert eller ombooket, og var à la carte-måltidet ditt ikke tilgjengelig på den alternative flyvningen? Da kan du be om refusjon.
Tilgang til KLM Crown Lounge 25
Du kan be om refusjon hvis du har kjøpt tilgang til KLM Crown Lounge 25 om:
- Du ber om refusjon innen 24 timer etter at du kjøpte alternativet
- Du gikk aldri inn i KLM Crown Loungen
- Du oppgraderte til Business Class, så tilgang til loungen er nå inkludert i billetten din
Wi-Fi om bord
Det er enkelt å få tilbake pengene for Wi-Fi-kupongen din. Vi refunderer pengene automatisk hvis du ikke brukte kupongen på flyet ditt. Hvis du kjøpte en kupong, men aldri mottok kupongkoden, får du også automatisk en refusjon innen en uke.
CO₂ Impact-program
Ble flyvningen din kansellert, og tok du ikke en alternativ flyvning? Da kan du be om refusjon.