Vilkår for oppgraderinger

Dette er vilkårene for oppgradering fra Economy Class til Premium Comfort Class eller Business Class, og fra Premium Comfort Class til Business Class.

1. Oppgrader til en høyere reiseklasse

1.1 Under innsjekking på nett, ikke tidligere enn 30 timer før avgang, eller på en av våre automater på flyplassen, kan KLM tilby passasjerer muligheten til å betale for en oppgradering fra Economy Class eller Premium Comfort Class til en høyere reiseklasse for en del av reisen. Av og til er dette alternativet tilgjengelig til en redusert pris. Det er også mulig å kjøpe en oppgradering til en høyere reiseklasse for den delen av reisen under innsjekkingen på nett, ved innsjekkingsskranken på flyplassen, i våre KLM Crown-lounger på Amsterdam Lufthavn Schiphol eller ved ombordstigningsgatene. Hvis du kjøper en oppgradering til Premium Comfort Class eller Business Class etter at du har kjøpt et Economy Comfort-sete eller et annet seteprodukt, vil beløpet du allerede har betalt bli trukket fra prisen for oppgraderingen.

1.2 Etter at du har kjøpt en oppgradering til en høyere reiseklasse for en del av reisen din, har du de samme fordelene som andre Premium Comfort Class- eller Business Class-passasjerer for den delen av reisen din. For Flying Blue-medlemmer vil antall opptjente Miles og XP være de samme som på din opprinnelige billett. Hvis oppgraderingen betales med kontanter, vil du tjene ekstra Miles basert på det totale beløpet i euro du bruker på oppgraderingen.

1.3 KLM har fortsatt rett til å gi et Premium Comfort Class- eller Business Class-sete til en annen passasjer dersom vi mener dette er nødvendig på grunn av operasjonelle og sikkerhetsmessige hensyn. Den endelige avgjørelsen om du får et sete på en høyere reiseklasse, er opp til innsjekkingsrepresentanten og besetningen på flyet for den flyvningen.

2. Forhåndsvilkår

2.1 Hvis du velger et sete ved siden av en nødutgang, krever lover og regelverket at du er i stand til å bidra under en eventuell nødssituasjon. Dette betyr at du må være frisk, fullstendig mobil og ikke ta noen medisiner som kan hindre deg i å utføre disse funksjonene.

2.2 Du må garantere at all informasjon du gir når du ber om en oppgradering til en høyere reiseklasse er korrekt, og at du ikke gjør en spekulativ eller falsk bestilling. Videre kan du bare bestille for deg selv eller på vegne av en person som du har tillatelse til å gjøre dette for.

3. Refusjoner

3.1 Hvis du ikke mottar et sete i Premium Comfort Class eller Business Class selv om du har en oppgradering til en høyere reiseklasse, har du rett til en refusjon av kostnadene forbundet med en oppgradering til Premium Comfort Class eller Business Class for den delen av reisen som du kjøpte denne oppgraderingen for, på følgende betingelser:

(I) Hvis vi har annullert din flyvning,

(II) Hvis vi har endret flytype,

(III) Hvis du mister forbindelsesflyvningen din med KLM, Air France, Delta Air Lines eller Kenya Airways,

(IV) Hvis vi har brukt vår rett til å tildele Business Class-setet til noen andre basert på operasjonelle og sikkerhetsmessige hensyn.

3.2 Fyll ut dette refusjonsskjemaetfor å be om refusjon.

3.3 Ingen refusjon kan bli gitt hvis kriteriene over ikke er oppfylt. 

4. Payment

4.1. Payment for an Upgrade Option can be made in cash at any local KLM agency or at the airport.

4.2. Payment for an Upgrade Option can be made using the payment cards and iDEAL accepted on the official KLM websites, mobile application, call centres and at any local KLM agency or at the airport.

4.3. Payment for an Upgrade Option can be made using Miles, for customers with a Flying Blue card.

4.4. Payment for the Upgrade Option using Miles & Cash is reserved for customers with a Flying Blue card.

4.5. Payment for the Upgrade Option using Delta SkyMiles is reserved for SkyMiles members.

5. Change & Refund conditions

5-A Terms and Conditions of the Upgrade Option

5.1. KLM agrees to make every effort to respect the change of travel class that will take place following the purchase of the Upgrade Option and in accordance with these Conditions. The Customer is hereby informed that KLM may be forced, for operational reasons related to safety and/or security requirements, to modify the possibility of using the Upgrade Option, even after boarding. In this case, KLM shall not be held liable and the Customer who was unable to benefit from the Upgrade Option purchased in accordance with the conditions set forth herein shall be reimbursed the price of the Upgrade Option in accordance with the terms and conditions set forth in Article 5-B "Refund conditions" below.

5.2. The Upgrade Option is personal and non-transferable.

5.3. The Upgrade Option is associated with a KL flight number and must be used on the day of departure for the flight for which the customer has purchased an Upgrade Option.

5.4. The Upgrade Option purchased by a customer cannot be modified or exchanged except in the cases outlined in Article 5-B "Refund Conditions".

5.5. Customers who are members of the Flying Blue frequent flyer program earn Miles and XP on the basis of their initial booking class. Customers also earn Miles for each euro spent on the Upgrade Option on flights operated by KLM (for more information, see the Flying Blue website).

5.6. Customers who purchase the Upgrade Option may only do so on their own behalf or on behalf of a person who has duly authorized them to purchase the Upgrade Option on their behalf and for their account, hereafter referred to as the "Authorizing Passenger". In the latter case, the Authorizing Passenger is understood to have read and accepted these Terms and Conditions.

5-B Refund conditions

The Customer who has purchased the Upgrade Option will be entitled to a refund of the price of the Upgrade Option in the following circumstances:

  • The flight on which the Upgrade Option was purchased is cancelled and the Customer is not able to travel.
  • The Upgrade Option purchased was not awarded by KLM. In this case, the Customer will be returned to their original class and the price of the Upgrade Option will be refunded. The Customer will not be entitled to the compensation provided for in European Regulation 261/2004.
  • The Customer with a Full Flex ticket cancels their flight.
  • A Customer with a Full Flex ticket changes their flight, and the Upgrade is not available for the new reservation.

The Customer may request a refund of the Upgrade Price by filling out an online claim form accessible via the "Contact Us" section of our website.

6. Force majeure

KLM shall not be held liable and shall not be deemed to have breached its obligations in the event of non-provision of all or part of its services defined in the Terms and Conditions herein if such failure is due to force majeure, as defined or interpreted by the applicable country law. In this case, the Customer shall not be entitled to claim any compensation, damages, or interest for any direct or indirect damage suffered as a result of the failure to provide the services.

7. Privacy statement (KL)

Personal Data collected and processed by KLM for the purposes of this Option is processed in accordance with applicable laws and regulations. For more information, please consult ourKLM Privacy Statement.

8. Claims

Any claim concerning the reservation, payment and/or provision of the Last Minute Paid Upgrade Option shall be addressed to KLM via the online claim form accessible via the “Refunds for extra options” link in the “Support” section on the Website.

9. Modification of these Terms and Conditions

KLM reserves the right to modify these Terms and Conditions at any time. The purchase of the Upgrade Option shall be subject to the Terms and Conditions in force at the time of booking, unless a change to these Terms and Conditions is required by law or a governmental authority (in which case this change will also apply to all orders already placed).