KLMs firmaprofil
KLM-konsernet
Med 34,1 millioner passasjerer og 621 000 tonn last utgjør KLM og KLM Cityhopper hjertet i KLM-konsernet. Via et stort nettverk av 92 europeiske byer og 70 interkontinentale reisemål, tilbyr KLM direkte forbindelser til sentrale økonomiske sentre over hele verden.
KLM er partner i SkyTeam Alliance, som tilbyr passasjerene enda flere muligheter, og betjener i fellesskap 1 063 reisemål i 173 land. Inkludert i KLM-konsernet er også de heleide datterselskapene Transavia og Martinair. Transavia er det ledende lavprisflyselskapet i Nederland, og fraktet nesten 9 millioner passasjerer i 2018, og opererer fra Amsterdam, Eindhoven og Rotterdam.
Basert på prinsippet om at våre ansatte er nøkkelen til merkevaren vår, er vi overbevist om at vi kan utgjøre forskjeller, ved å konsekvent tilby kundene våre en minneverdig opplevelse. Denne ambisjonen ligger i DNA-et vårt. Takket være den oppriktige oppmerksomheten vi gir våre passasjerer, føler de seg anerkjent, fornøyde og tilfreds.
Etter fusjonen med Air France i 2004, har KLM fulgt konseptet med et Air France-KLM-konsern, to flyselskaper og tre kjerneaktiviteter (passasjerer, flyfrakt og Engineering & Maintenance-avdelingen). Sammen med Air France spiller KLM en pionerrolle i den europeiske lufttransportindustrien. KLM streber etter en lønnsom vekst for å nå sine egne kommersielle mål, så vel som mer generelle økonomiske og sosiale mål.
KLM påvirker aktivt for en bærekraftig vekst på Amsterdam lufthavn Schiphol og prøver å få tilgang til ethvert marked som vil forbedre kvaliteten på nettverket. I tillegg streber KLM etter å sikre like konkurransevilkår for alle deltakere i sektoren.